DPH er den nye generasjon drev som kom i 2004 med den nye generasjonen motorer D4 og D6
DPH A-B-C-D-D1-Eforskjeller oppgradering
DPH-C er forsterket i forhold til DPH-A og B.
Til venstre kan man tydelig se at lageret for DPH-A har havarert.

Dette gjør at tannhjul får feil posisjon og havari skjer da ganske raskt. Til høyre vises lager og tannhjul for DPHC som er vesentlig bedre dimensjonert.
Dette reduserer faren for tannhjulshavari i øvre del som oftest er tilfelle når DPH havarerer.


Bildet under viser en av forbedringene på nyere DPH drev ,i dette tilfellet DPH-D Lagerhuset til høyre har en boring for forbedret smøring av nålelageret som støtter den tykkeste propellakselen. DPHD og nyere har også innvendig magnet som samler evt spon. . Pakning mellom nedre og øvre hus er fjernet til fordel for oring . En del andre ting er også gjort på D-versjonen som lagerklaringer etc…

Merk . Dph drev kan lekke litt olje inn til belg (oftest bare litt nedi rillene på belgen ) Dette er ikke så uvanlig. Det har delvis sammenheng med at sliteflaten for tetningen ikke kan byttes ut uten å bytte hele universalleddet som er relativt dyrt. På 290 drev (forrige generasjon) kan sliteringen/sliteflaten delenr 876632 byttes separat ved feks tetningsbytte så da blir det oftest helt tett.